VILLKOR WEBSHOP och HEMSIDA

 

Ordrar

 

När du tar emot en orderbekräftelse från oss betyder det att din order har accepterat och att du ingår ett köpavtal. Spara orderbekräftelsen för eventuell framtida kontakt med oss. Om du till exempel lämnar felaktiga personuppgifter och/eller dras med skulder sedan tidigare kan vi neka en order.

 

Du kan ångra din order till dess att vi har bekräftat den. Vi kommer sedan att återbetala eventuella utgifter som du, ditt konto- eller kreditkortsföretag har utfärdat för ordern.

 

Om de beställda produkterna är slutsålda kan vi annullera en order, och kommer sedan att återbetala eventuella utgifter samt meddela dig om likvärda produkter om sådana finns tillgängliga.

 

Till dess att vi har mottagit fullständig betalning för de beställda produkterna förblir de vår egendom.

Kundinformation

 

Du ansvarar för att de personuppgifter du lämnar till oss är korrekta och fullständiga.

Priser

De priser som finns angivna på webshopen gäller för ordrar som har lagts på webshopen. Alla priser gäller den valuta som anges på webbplatsen och innefattar moms där det anges.

 

Om inget annat anges på webshopen ingår inte betalnings- eller fraktkostnader och dessa redovisas separat.

Specialerbjudanden

Ibland kan vi erbjuda bättre villkor än de som anges i de Allmänna villkoren, exempelvis vad gäller förlängd ångerrätt eller kostnadsfria returer. Dessa gäller då endast under en begränsad tid, till dess att de specifika produkterna sålt slut, och kan annulleras av oss när som helst.

Frakt och leverens

Ibland kan vi erbjuda bättre villkor än de som anges i de Allmänna villkoren, exempelvis vad gäller förlängd ångerrätt eller kostnadsfria returer. Dessa gäller då endast under en begränsad tid, till dess att de specifika produkterna sålt slut, och kan annulleras av oss när som helst.

 

Produkter som finns i lager levereras vanligtvis inom 2 till 4 arbetsdagar. Den uppskattade leveranstiden för en order anges i orderbekräftelsen. Vid händelse av förseningar informerar vi dig och fortsätter att övervaka ordern. Du kan annullera ordern om leveransen försenas i mer än 30 dagar och förseningen inte har uppstått på grund av dig.

 

Beroende på fraktmetoden kan du behöva hämta ordern från ett specifikt utlämningsställe. Du måste göra det inom tiden som anges på leveransavin. Om du inte hämtar ordern i tid kan en förseningsavgift tas ut från dig och ordern kan skickas tillbaka till oss på din bekostnad. Vi kan även annullera ordern om du inte hämtar den i tid.

Retur

Du har 14 dagar på dig att returnera en order efter att du tagit emot den. Om du ändrar dig, eller om produkten du mottagit inte lever upp till dina förväntningar, kan du kontakta oss innan du returnerar varan. Om inget annat överenskommits med oss så står du för returkostnaden. 

Om du vill returnera en vara, mejla oss eller skicka ett meddelande via formuläret på hemsidan, skriv ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller.

Skicka varorna som ska returneras inom 14 dagar från det att du kontaktat oss.

Du ansvarar för eventuell skada som orsakas på varorna under frakten. Därför rekommenderar vi starkt att du skickar produkterna väl förpackade, i gott skick och i sin ursprungliga förpackning. Skicka oss gärna ett spårningsnummer för returneringen om du kan.

Återbetalning sker via banköverföring eller swish. Vi utfärdar återbetalningen så fort som möjligt och inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt ångermeddelande. Vi håller på återbetalningen till dess att vi har tagit emot de returnerade produkterna eller fått bevis på att de har skickats till oss (i form av ett leveranscertifikat). 

Om produkten eller förpackningen är använd eller skadad förbehåller vi oss rätten att dra av värdeminskningen från återbetalningssumman.
 

Reklamation

Du kan, inom 2 år (eller annan lagstadgad längre tidsperiod) efter det att du tagit emot produkterna, lämna klagomål på produkter som är defekta enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Du måste då skicka ett klagomål till oss med ditt namn, din adress och e-postadress, ditt ordernummer och en lista över de produkter som klagomålet omfattar. Du måste lämna in ditt klagomål så fort som möjligt efter att defekten har upptäckts. Alla klagomål som lämnas inom två månader från det att defekten upptäcks räknas som lämnade i god tid.

 

Vi återbetalar dig för de defekta produkterna i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning och ansvarar för kostnader som uppstår i samband med att produkterna skickas tillbaka till oss. Betalningar utfärdas inom 30 dagar från det att vi mottagit klagomålet och fastställt att en återbetalning ska göras, men det kan ta längre tid beroende på produktens natur.

Friskrivning och ändringar

Vi reserverar oss för fel i bild och typografi på webbplatsen, till exempel fel i produktbeskrivningar, tekniska angivelser, felaktiga priser eller inkorrekt information gällande en produkts lagerstatus. Vi har rätten av korrigera uppenbara fel och kan när som helst ändra eller uppdatera information på webbplatsen.

Bilder på webbplatsen är endast illustrativa och är ingen garanterad representation av det exakta antalet produkter du får om du beställer, inte heller att utseende, funktion eller ursprung för produkten stämmer.

Vi kan när som helst ändra dessa Allmänna villkor och du accepterar dem när du besöker webbplatsen eller lägger en order.

© 2023 by EK. Proudly created with Wix.com

  • Vit YouTube Ikon
  • Vit Pinterest Ikon
  • Vit Instagram Ikon
  • Facebook